De tog guld i International Language Competition Sverige

Kunskapsskolan Nacka tog guld i språktävlingen International Language Competition Sverige. Två stolta elever vann riksfinalen i Malmö i kategorin "Engelska för grundskolan”.

Eleverna Filippa Kvarnström och Jakob Gunnarsson går i årskurs 9 och har tidigare vunnit guld i Stockholmsfinalen i Engelska för grundskolan. I Stockholmsfinalen tog Filippa Kvarnström och Elvira Thorsén silver i kategorin "Svenska för grundskolan".

Med sig hem fick eleverna tre pokaler och fina diplom som nu pryder skolan. Utöver detta och äran tillkom även vinstsumman på 8000kr i riksfinalen.

Språkläraren som initierat och hållit i Kunskapsskolan Nackas deltagande heter Jasmine Andersson. Engelskaläraren Seval Orhan Bahsi och svenskalärarna Sara Silfversten och Marika Hjorth har även de haft en viktig roll i framgången.

Även lärarna har fick en fin hyllning: Lärarutmärkelse för enastående språkundervisning.