Skolprat: Lyssna på eleverna, på riktigt!

Nu finns ett nytt avsnitt av podden Skolprat ute. Denna gång träffar Karin och Petter Albulena Mustafa, förstelärare i matematik på Kunskapsskolan Tumba.

Under Lärargalan 2018 blev hon utsedd till årets eldsjäl, ett pris som hennes elever nominerade henne till.

Albulena berättar om sin egen skolgång, hur hon själv var som elev och om varför hon minns vissa av sina lärare. Vi pratar även om vilka ingredienser som är viktiga för att skapa trygghet hos elever, om hur vi kan hjälpa elever att utveckla en tilltro till sin egna förmåga - och mycket annat.

Här finns podden Skolprat:

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se