Vinsten var 10 000 kronor till klasskassan och firades med muffins och festis.

Kunskapsskolan Spånga - bäst i Sverige på engelska

Stort grattis till grupp 5 i åk 9 på Kunskapsskolan Spånga, som vann EF Foundations tävling English Championship. Tävlingen gjorde via EF:s hemsida, där elevernas läs- och hörförståelse testades.
Av 1 264 elever, i 81 klasser, på 46 skolor runt om i Sverige var just Spånga allra bäst! Vinsten var 10 000 kronor till klasskassan och firades med muffins och festis.

Läraren Eje Nordensvärd är mycket stolt. Han har tillsammans med Johanna Warén har undervisat vinnarna under deras tid på Kunskapsskolan Spånga.

Eje berättar att det har varit ett sant nöje att vara lärare för denna grupp av härliga elever. De har blivit utsatta för alla möjliga konstiga och märkliga påhitt från årskurs 6 och framåt, allt från att göra serietidningar till att lära sig allt om amerikansk politik.

Eje tillägger att han tror att kontinuitet och undervisning med avsikten att ha roligt är receptet för att bli bäst i Sverige.

Kul att veta är dessutom att gruppen fick 73/100 och gruppen som vann gymnasiets tävling hade 75/100