Från vänster: Petter Enlund och Karin Rådberg. På skärmen i mitten Johann Johansson.

Skolprat: Om hur digitala verktyg ger fler elever en röst i klassrummet

I detta avsnitt träffar Petter Enlund och Karin Rådberg läraren, IKT-pedagogen och kollegan Johann Johansson. Han berättar om vilka fördelar det finns med att använda digitala verktyg i undervisningen.

De pratar bland annat om vilka digitala verktyg vi kan använda när vi planerar, genomför och utvärderar vår undervisning. Men också hur nya digitala möjligheter kan ge fler elever en röst i klassrummet, så att undervisningen kommer alla tillgodo.

Bra länkar att kolla upp efter avsnittet:
www.answergarden.ch
www.exam.net

Trevlig lyssning!

Mer från podden Skolprat:

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se