”Så utvecklar vi på skolan kvaliteten på vår undervisning”

Rektorn Markus Brunfelt berättar hur man arbetar med praktiknära forskning på hans skola och hur det utvecklar undervisningen.

I det här avsnittet möter Karin Rådberg och Petter Enlund rektorn Markus Brunfelt. De pratar bland annat om hur man som rektor och pedagogisk ledare kan driva långsiktiga utvecklingsprojekt på sin skola. Markus Brunfelt berättar om sin skolas pågående projekt, ett praktiknära forskningsprojekt under namnet didaktiskt djup.

Markus bloggar kontinuerligt om skolutveckling, ledarskap, bildning och lärande. Här kan du läsa hans senaste blogg: https://www.kunskapsskolan.se/nyheter/2019-10-23-medarbetarsamtalets-styrka-och-begransningar

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se