Skolprat: Ingrid Carlgren och Lärarnas forskningskonferens

I detta avsnitt av podden Skolprat befinner sig Karin Rådberg och Petter Enlund på Lärarnas forskningskonferens och passar på att prata med initiativtagaren till konferensen, Ingrid Carlgren.

Under vecka 44 arrangerades Lärarnas forskningskonferens som är en konferens där lärare presenterar sin undervisningsutvecklande praktiknära forskning för andra lärare. Stockholm teaching and learning studies är de som organiserar och i år var det Kunskapsskolan som stod som värdar för detta arrangemang.

Skolprat passade på att träffa Ingrid Carlgren som är professor emerita, initiativtagare till Stockholm teaching and learning studies och ett mycket välkänt namn i skolsverige.

Det här samtalet handlar om upprinnelsen till Stockholm teaching and learning studies, lärarnas forskningskonferens och den vetenskapliga tidskriften forskning om undervisning och lärande, FORSKUL.

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se

Här kan ni läsa mer om Lärarnas forskningskonferens

Här kan ni läsa om Stockholm teaching and learning studies

Här kan ni läsa om FORSKUL