Skolprat: Han forskar kring känslor och motivation inför matematik

Martin Nyman är lärare i matematik och doktorand vid Stockholms universitet. Karin Rådberg och Petter Enlund intervjuar honom kring hans spännande forskningsprojekt - direkt från Lärarnas forskningskonferens.

Det här samtalet har Karin Rådberg och Petter Enlund spelat in direkt från Lärarnas forskningskonferens. De träffar Martin Nyman, matematiklärare och doktorand vid Stockholms universitet, som arbetar med studien “Jag känner mig som en flotte på havet” - känslor och motivation till matematik bland elever på grundskolan”.

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se

Här kan ni läsa mer om Lärarnas forskningskonferens

Här kan ni läsa om Stockholm teaching and learning studies