Skolprat: Om elevers teoretiska tänkande

Jane Tuominen och Charlotta Andersson är doktorander inom forskarskolan learning study. Karin Rådberg och Petter Enlund intervjuar dem kring deras forskningsprojekt - direkt från Lärarnas forskningskonferens.

Karin Rådberg och Petter Enlund träffar i det här avsnittet Jane Tuominen och Charlotta Andersson, doktorander inom forskarskolan learning study. De har undersökt “unga elevers teoretiska tänkande”, ett projekt som handlar om relationer mellan tal i ekvationer, samt vad som kan möjliggöra för den typen av tänkande.

Studien genomfördes av Jane och Charlotta, tillsammans med lärare i undervisningspraktiken, som en intervenerande studie i iterativa processer utifrån forskningsansatsen learning study. God lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se

Här kan ni läsa mer om Lärarnas forskningskonferens

Här kan ni läsa om Stockholm teaching and learning studies