James Nottingham i läsårets första Skolprat.

Nytt avsnitt: James Nottingham i Skolprat

I läsårets första Skolprat träffar Petter Enlund och Karin Rådberg författaren, föreläsaren och skolutvecklaren James Nottingham.
Begreppen self efficacy (självförmåga) och collective teacher efficacy (kollektiv förmåga) är centrala under avsnittet. Med hjälp av dessa begrepp beskriver James Nottingham möjliga vägar för att nå så långt som möjligt med varje elev.

James Nottinghamn har med sitt företag Challenging learning arbetat med skolor över hela världen och är en välkänd och flitigt anlitad föreläsare. Hans budskap är att tydlighet, utmaning och stöttning leder till bättre resultat och hans böcker har gjort intryck på en stor mängd lärare. Lärandeprocessen är inte alltid angenäm, men med stöttning och ledarskap av elevers självförmåga kan lärarkollektiv nå längre.

Avsnittet är inspelat som ett webinarium, och har därför ett format som mer liknar en föreläsning. Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se