Skolprat: Anders Jönsson om bedömning i skolan

I detta avsnitt av Skolprat är bedömningsexperten Anders Jönsson gäst i podden. Tillsammans med Karin Rådberg och Petter Enlund pratar han bland annat kring hur vi arbetar med bedömning både nationellt och internationellt.

Anders Jönsson.

Anders Jönsson är bedömningsexpert och har skrivit flera böcker på området. Hans bok Lärande bedömning är nu uppe i fjärde upplagan och han har nyligen gett ut boken Ren formativ bedömning - En ny bedömningspraktik. Hans forskning kring bedömning har också lett fram till forskning som berör termer som self efficacy och self regulated learning (SRL). Det här och mycket annat pratar Karin Rådberg och Petter Enlund om med Anders Jönsson i avsnittet.

Anders Jönsson är i grunden lärare och nu professor i didaktik vid högskolan i Kristianstad.

Länk till studien som diskuteras i avsnittet.

Anders blogg hittar du här

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se