Kunskapsskolan Täby vidare i Vi i femman!

2903 klasser deltog i uttagningen för att få vara med i Vi i femman 2021. Nu är det klart vilka 200 klasser som får tävla och en av dem är årskurs 5 på Kunskapsskolan Täby.

Hilde och Lily är de som representerar Kunskapsskolan Täby i Vi i femman.
- Det känns kul, säger Hilde.
- Stort, säger Lily.
- Förvånande, säger Hilde vidare.

De minns inte hur det var i uttagningen förutom vilken fråga som var svårast.
- Det var så länge sedan. ‘Men det fanns en pokemonfråga som var svår.

Deras styrka som lag tror de är att de är bra på olika ämnen. Hildes favoritämne är engelska och matte medan Lilys bästa ämne är NO.

Kommer ni förbereda er inför nästa tävlingsmoment?
- Ja, vi kommer att köra kahoot på basgruppssamlingarna. Kolla mycket på Lilla aktuellt. Plugga mycket hemma. Titta på gamla avsnitt av “Vi i femman” för att se den typen av frågor.

Vad tror ni är viktigt i en sådan här frågetävling?
- Att fokusera, säger Hilde.
- Ingen press. Vi har redan tagit oss långt så nu är det ingen press!

Kvartsfinalerna i Vi i femman spelas mellan den 19 – 28 januari 2021. Semifinalerna sänds den 2 och 4 februari, med lokala finaler i varje P4-kanal den 9 februari 2021.

Vi önskar stort lycka till!