Skolprat med Marcus Samuelsson.

Skolprat med Marcus Samuelsson om ledarskap och att nå alla elever

Nya avsnittet av Skolprat blir terminens sista. Här träffar Karin Rådberg och Petter Enlund pedagogikprofessorn Marcus Samuelsson och pratar ledarskap.

Marcus Samuelsson är professor i pedagogik vid Högskolan Väst, arbetar på Linköpings universitet och forskar inom områden som samhällsvetenskap, utbildningsvetenskap och pedagogik. Hans forskning och perspektiv på ledarskap i klassrummet har under de senaste åren varit ett viktigt tillskott. Han har bland annat skrivit boken Lärandets ordning och reda, ledarskap i klassrummet. Marcus Samuelsson driver också ett simuleringsprojekt i Linköping där lärarstudenter får träna på olika undervisningssituationer med hjälp av VR-teknik.

Länk till artikel om didaktiskt ledarskap

Lyssna även på avsnittet ”Hjälper VR-teknik lärarstudenter att utveckla sin undervisning?” där Karin Rådberg och Petter Enlund har besökt undervisningssimulatorn i Linköping.

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se