Skolprat om gamification i skolan.

Skolprat om gamification och självreglerat lärande i skolan

I årets första avsnitt av Skolprat träffar Karin Rådberg och Petter Enlund författaren Frida Monsén för att diskutera gamification i skolan.

I detta avsnitt av Skolprat träffar Karin Rådberg och Petter Enlund Frida Monsén. De pratar om vad gamification är, hur gamification kan skapa struktur i skoldagen och vad som händer med elevernas syn på lärande och ansträngning när man arbetar gamifierat.

Frida Monsén är utbildad lärare, föreläsare och författare, och brinner för hur spelkulturen kan användas för att motivera lärande och utbildning. Frida har skrivit boken Digital kompetens – i skolan och i klassrummet som kom ut 2017 och jobbar på Insert Coin där hon är pedagogisk ansvarig.

God lyssning!

Frida Monsén.