Skolprat tar upp betydelsen av att lärare diskuterar undervisningsutveckling med varandra.

Skolprat med Åsa Hirsh: Om att utveckla sin egen undervisning

Ett nytt avsnitt av Skolprat är ute. Här diskuterar Karin Rådberg och Markus Brunfelt, tillsammans med pedagogiklektorn Åsa Hirsh, hur man som lärare kan utveckla sin egen undervisning.

I senaste avsnittet av Skolprat möter Karin Rådberg och Markus Brunfelt en av de klokaste personerna gällande skolutveckling, nämligen lektorn i pedagogik, Åsa Hirsh. De pratar bland annat om betydelsen av att lärare diskuterar undervisningsutveckling med varandra och hur vi kan skapa dessa forum. Samtalet försöker också nyansera skillnaden mellan formativ bedömning och formativ undervisning. Dessutom avhandlas det vad beprövad erfarenhet egentligen innebär.

Men även den smått filosofiska diskussionen, om kraven på att all undervisning ska vila på vetenskaplig grund, dyker upp i avsnittet.

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se