I läsårets sista avsnitt av Skolprat träffar poddvärdarna Karin och Markus rektorn David och eleven Rosario och diskuterar pandemin.

Skolprat med eleven Rosario: ”Just det har varit en fördel under pandemin”

Över ett år med pandemiläge. I läsårets sista Skolprat träffar Karin Rådberg och Markus Brunfelt gymnasieeleven Rosario Krivoschieva och och rektorn David Råbesjö. De diskuterar vad de lärt sig och hur det har varit att gå en så stor del av gymnasiet på distans.

Corona har påverkat oss alla och i det här avsnittet av Skolprat summerar Karin Rådberg och Markus Brunfelt det senaste året tillsammans med sina gäster. De pratar om hur covid-19 påverkat eleven Rosario Krivoschievas skolgång, vad som har fungerat bra och vad som inte varit optimalt.

Rektorn David Råbesjö ger sina perspektiv på att vara ansvarig för och driva en skola under pandemin. Han berättar bland annat om hur han tillsammans med sina lärare har arbetat för att säkra en god kvalitet i undervisningen när den under långa perioder har skett via distans.

I början av avsnittet summerar även Skolprats poddvärdar sin första termin som poddkollegor och hur deras arbetssituation sett ut under pandemin

Trevlig lyssning och glad sommar!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se