Kvalitetssamordnaren Karin Carlsson gäster podden.

Skolprat: Så använder du analys som utveckling

Skolprat fördjupar sig i skolans systematiska kvalitetsarbete. Ett långt och krångligt, men väldigt viktig begrepp i relation till skolutveckling, kunskapsutveckling och goda kunskapsresultat. Gäst i det här poddavsnittet är kvalitetssamordnare Karin Carlsson.

I säsongens andra avsnitt av Skolprat träffar Karin Rådberg och Markus Brunfelt kvalitetssamordnaren Karin Carlsson för att prata om skolans systematiska kvalitetsarbete. Det blir en diskussion om utvärdering, återkoppling, att tänka framåt och så lite referenser till fotboll. Hur får vi syn på utvecklingsområden? Hur kan vi använda oss av olika resultat i arbetet och varför är det så viktigt att ta med eleverna i processen?

I samtalet delar Karin med sig av sina erfarenheter, kunskaper och tankar kring det vackra med systematiken.

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se