Tove går i årskurs 8 på Kunskapsskolan i Lund.

Eleven Tove: “Lärarna är väldigt engagerade i oss elever”

Tove går i åttan på Kunskapsskolan i Lund. Här berättar hon om hur det är att vara elev på skolan.
– Sen jag började här har jag förändrats jättemycket. Jag har hittat mig själv och fått nya vänner, säger hon.

Eleven Tove går i årskurs 8 på Kunskapsskolan Lund. Hon trivs bra och gillar den vänliga stämning som råder på skolan.

– Det bästa är att skolan engagerar sig i viktiga frågor, och bjuder in eleverna till diskussioner. Vi har till exempel ett miljöråd här på skolan, säger Tove.

Se filmen med Tove där hon berättar om hur en skoldag ser ut, hur hon tycker att en bra lärare ska vara, samt hur det är att ha en personlig handledare:

Se även filmen med eleven Axel som går i årskurs 5 på Kunskapsskolan Lund: