Elina går i årskurs 8 på Kunskapsskolan i Borås.

Elina i årskurs 8: “Det bästa är att få jobba i sin egen takt”

Elina är elev på Kunskapsskolan i Borås. Här berättar hon om hur det är att gå på skolan och vad hon trivs bäst med.
– Alla får jobba i sin takt och man får hjälp när man behöver det, säger Elina.

Eleven Elina går i åttan på Kunskapsskolan Borås. Hon trivs bra med skolans arbetssätt, som hon tycker var enkelt att lära sig.

– Det bästa är att vi får jobba i vår egen takt, oavsett om man är snabb eller lite långsammare. Vi sätter upp våra mål tillsammans med våra personliga handledare, och får hjälp när vi behöver det.

Se filmen med Elina där hon berättar om hur en skoldag ser ut, hur hon tycker att en bra lärare ska vara samt hur det är att ha en personlig handledare: