Assma går i ettan på Kunskapsskolan i Borås.

Assma i årskurs 1: “Pirrigt och roligt på samma gång”

Den här veckan är det första dagen i skolan för många barn. För en del känns det pirrigt och nervöst och kul på samma gång.
Precis så som det gör för Assma.
Se filmen där hon berättar om hur det var att börja i första klass på Kunskapsskolan i Borås.

När eleven Assma började första klass på Kunskapsskolan Borås kändes det både nervöst och kul samtidigt.

– Jag var pirrig i magen och tänkte att det var roligt. Jättemånga saker på samma gång, berättar hon.

Redan första dagen i skolan hittade hon nya kompisar. Hon trivs med sin handledare, och favoritämnet är matte.

Här kan du se filmen där Assma berättar om hur det är att gå i ettan på Kunskapsskolan, och vad hon tycker är roligast.

Vi på Kunskapsskolan ser fram emot att få många, nya och lärorika erfarenheter tillsammans våra elever och medarbetare.

Välkommen till ett nytt läsår!

Här nedan kan du även se filmer med eleverna Tilde i årskurs 5 och Elina i årskurs 8, som berättar om hur deras skoldagar ser ut på Kunskapsskolan Borås.