Joanna Lundin.

Joanna Lundin om att få till en bra terminsstart och ett bra läsår

I läsårets första Skolprat delar npf-pedagogen Joanna Lundin med sig av sina bästa råd för en lyckad terminsstart för alla elever.

Nytt läsår och nytt Skolpratsavsnitt! I läsårets första Skolprat träffar Karin Rådbereg och Markus Brunfelt npf-pedagogen och föreläsaren Joanna Lundin för att prata om hur alla som arbetar i skolan kan ta emot både gamla och nya elever på det absolut bästa sättet till terminsstart.

I samtalet delar Joanna med sig av vad hon anser är viktigt när eleverna kommer tillbaka efter en ledighet. Men också vad vi behöver göra för att skapa en härlig, spännande och genomtänkt terminsstart för alla elever.

Joanna Lundin har skrivit två böcker: En skola som fungerar för alla och Ett lärande som fungerar för alla. Hon har även tidigare varit gäst i Skolprat, här hittar du det avsnittet.

Joanna har även en hemsida där du kan läsa mer.

Ha en härlig terminsstart och god lyssning önskar Skolprat!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se