Gymnasieläraren Simon Eksmo pratar om talängslan i podden Skolprat.

Skolprat: Så hjälper han elever med talängslan

Hur kan skolan hjälpa elever med talängslan? Om det handlar senaste avsnittet av Skolprat. Gäst i podden är gymnasieläraren Simon Eksmo, som är aktuell med studien “Att hjälpa elever att våga tala inför andra”.

Många elever har problem med talängslan. Och för att diskutera vad skolan kan göra för att stötta dem har Skolprat bjudit in gymnasieläraren Simon Eksmo. Inom ramen för Ifous program ”lärares praktik och profession” och med hjälp av aktionsforskning har han genomfört en studie om just talängslan.

I avsnittet berättar Simon Eksmo har han med hjälp av en praktiskt metod har fått eleverna att minska sin stress inför att tala inför andra. Men också vilka resultat han kom fram till i studien. Som vanligt låtar poddvärdarna Karin Rådberg och Markus Brunfelt också gästen i avsnittet dela med sig av sina bästa tips.

Trevlig lyssning!

Läs en artikel om Simon Eksmo på Skolporten.

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se