Niklas Åkerblom & Karin Rådberg. Foto: Susanne Kronholm.

Skolprat presenterar: Ny värd i podden

Efter nästan två års poddande tillsammans tar Skolprat lyssnarna på en resa med återblickar från starten och fram till idag. Dessutom avslöjas en spännande nyhet - podden får en ny värd.

I mars 2019 kom första avsnittet av Skolprat, en podd om skola, undervisning och lärande med Karin Rådberg och Petter Enlund. I januari 2021 tog Markus Brunfelt över Petters roll och sedan dess har det blivit runt 20 avsnitt till.

Karin och Markus har intervjuat forskare, rektorer, lärare, elever och även Skolverkets generaldirektör Peter Fredriksson. I Skolprat har de tagit upp allt från ledarskap och distansundervisning till praktiknära forskning. Några av dem som har gästat podden är Lars Strannegård, Anette Janke och Johanna Lundin. Dessutom har Karin och Markus haft en livepodd tillsammans med Kristina Bähr och Rosario Krivoshieva.

Förutom de olika nedslag i poddens historia, som görs i det här avsnittet, presenteras också höstens stora nyhet för Skolprat. Markus Brunfelt går vidare mot nya uppdrag och Karin Rådberg får en ny poddkollega.

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se