Kunskapsskolan Motala öppnar hösten 2023.

Stort intresse för Kunskapsskolan Motala

Många vårdnadshavare och elever besökte Kunskapsskolans informationsmöten i Folkets hus, för att få veta mer om den nya skolan som öppnar hösten 2023.
– Det är jätteroligt att det kom så många. Det visar på ett intresse för vårt arbetssätt, säger Linda Teske, rektor på Kunskapsskolan Norrköping.

Nästa höst öppnar Kunskapsskolan i Motala, som kommer bli en skola för årskurs 4-9. Under två kvällar i november hölls informationsmöten på Folkets hus i Motala, och många intresserade vårdnadshavare och elever kom för att få veta mer om skolan.

Linda Teske, rektor på Kunskapsskolan Norrköping, var en av de som var på plats och berättade om skolan.

– Vi hade en hel del besökare på båda träffarna, vilket är jätteroligt. Det visar på ett intresse för Kunskapsskolan. Många elever har också redan ställt sig i kö, säger hon.

Linda Teske.

Besökarna fick veta mer om Kunskapsskolan, de nya lokalerna samt skolans arbetssätt. De fick också chans att ställa frågor till Linda Teske och andra medarbetare inom Kunskapsskolan.

– Flera frågor kom upp under båda tillfällena, alltifrån om hur schemat fungerar och hur skolgården kommer att se ut. Besökarna ville också veta mer om de personliga handledningssamtalen som alla elever på Kunskapsskolan har varje vecka med den lärare som är deras handledare.

Under de personliga handledningssamtalen träffar eleverna sin lärare individuellt, för att få hjälp med att planera sitt skolarbete och sätta upp mål tillsammans.

– Den relation som ofta skapas mellan eleven och handledaren är unik. Det var roligt att så många på informationsmötena ville veta mer om det, säger Linda Teske.

Hon berättar vidare att det redan kommit in ansökningar från behöriga lärare som är intresserade av att börja jobba på Kunskapsskolan Motala.

– Vi kommer att börja rekryteringen av medarbetare under vårterminen. I januari kommer vi att ha ett särskilt informationsmöte som riktar sig till intresserade medarbetare, berättar Linda Teske.

Kommande informationsmöten på Folkets hus i Motala:

Onsdag 11 januari 18.00-20.00 – vårdnadshavare och elever

Tisdag 17 januari 18.00-20.00 – vårdnadshavare och elever

Onsdag 18 januari 18.00 – medarbetare

Besök Kunskapsskolan Norrköping på öppet hus:

Vill du besöka en Kunskapsskola, träffa elever och medarbetare samt se hur arbetssättet fungerar?

Välkommen att besöka Kunskapsskolan Norrköping på öppet hus lördagen den 21 januari. Du får träffa elever från årskurs 7 och 8, lärare och rektor Linda Teske, samt se hur undervisningen går till.

Vill du veta mer om Kunskapsskolan Motala? Besök vår digitala informationsmötessida.