Forskaren Fredrik Zimmerman gäster återigen Skolprat.

Teaser: Fredrik Zimmerman om hur en skola kan höja sina studieresultat

Forskaren Fredrik Zimmerman gästar vårens första Skolprat. Han har tidigare drivit tesen om att skillnaden i studieresultaten mellan könen beror på en så kallas anti-pluggkultur. Nu har han ändrat sig. Lyssna på teasern till avsnittet.

Fredrik Zimmerman har tidigare varit gäst i podden Skolprat. Nu är han tillbaka i vårterminens första avsnitt. Tillsammans med poddvärdarna Karin Rådberg och Niklas Åkerblom diskuterar han återigen pojkars studieresultat, men utifrån en annan vinkel än tidigare.

Hela avsnittet med Fredrik Zimmerman släpps i slutet av januari. Lyssna redan nu när han delar med sig av tre snabba tips på hur en skola kan höja sina studieresultat.

Fredrik Zimmerman är sociolog, fil.dr i barn- och ungdomsvetenskap och universitetslektor vid Högskolan i Borås.

Här kan du läsa mer om Fredrik
Här hittar du Fredriks böcker

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se