Filip Otterdahl undervisar i SO på Kunskapsskolan Landskrona.

"Som personlig handledare får jag syn på varje elevs behov"

Se filmen med Filip Otterdahl, lärare på Kunskapsskolan Landskrona. Här berättar han om hur de personliga handledningssamtalen fungerar.
– Tillsammans går vi igenom vad eleven behöver göra i de olika ämnena för att nå sina mål, berättar han.

Filip Otterdahl undervisar i SO på Kunskapsskolan Landskrona, en skola för elever i årskurs 4-9.

– Vi sätter oss ner tillsammans för att gå igenom veckan, och vad eleven behöver göra i de olika ämnena för att nå sina mål. Som lärare får jag en bra kännedom om varje elev och deras behov, berättar han.

Här kan du se filmen där läraren Filip berättar mer om hur den personliga handledningen går till, och varför samtalen är positiva för både elever och lärare.

Se gärna också filmerna med eleverna Ajlin i årskurs 5 och Yusef i årskurs 8, som båda går på Kunskapsskolan Landskrona.