Ingrid Wiborg Nordsletten.

Varför är det svårt att upptäcka flickor med ADHD och hur kan skolan möta dem? Om det handlar senaste avsnittet av Skolprat, där psykologen Ingrid Wiborg Nordsletten är gäst.

Temat ”Flickor och ADHD” fortsätter. Den här gången gästar psykologen Ingrid Wiborg Nordsletten, från Smart psykiatri, Skolprat.

Tillsammans med poddvärdarna Karin Rådberg och Niklas Åkerblom diskuterar hon bland annat hur flickors ADHD tar sig uttryck, varför den är svår att upptäcka och att mörkertalet är stort. Samtalet kretsar också kring hur skolan bäst kan möta de här eleverna och hur nätet kring dem skulle kunna stärkas vid bättre samarbete.

Missa inte när poddvärdarna skakas om då Ingrid Wiborg Nordsletten dessutom lyfter att de mallar som finns för diagnostisering av ADHD är skapade utifrån pojkar.

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se