Petra Björkman och Cajsa Jahn från Pusselfamiljen.

Att bygga broar mellan hem och skola, ha elevens bästa i centrum och vara Sveriges största mötesplats för NPF är nätverket Pusselfamiljens syfte. I detta avsnitt gästar de Skolprat.

I det tredje avsnittet av Skolprats tema om NPF gästas Karin Rådberg och Niklas Åkerblom  av Petra Björkman och Cajsa Jahn från Pusselfamiljen. Petra Björkman är grundaren bakom nätverket, vars syfte är att bygga broar mellan hem och skola och ha elevens bästa i centrum. Men samtidigt också vara Sveriges största mötesplats för NPF. Även Cajsa Jahn jobbar med Pusselfamiljen. Hon är lärare och har lång erfarenhet av att arbeta med elever med autism och adhd.

Samtalet fokuserar på varför Petra Björkman startade Pusselfamiljen, hur det är att vara förälder till barn med NPF och hur vi på bästa sätt kan skapa möjligheter för samarbete mellan hem och skola.

Här hittar du mer information om Pusselfamiljen
Här hittar du Pusselfamiljens Instagram
Här hittar du Cajsa Jahns böcker

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se