Skolverkets avgående generaldirektör Peter Fredriksson.

Skolprat med Peter Fredriksson om hur pandemin påverkat svensk skola

Hur har pandemin påverkat skolväsendet och hur kan skolsverige bli bättre på att nå alla elever? Detta och mycket annat diskuteras i nya avsnittet av Skolprat, där Skolverkets avgående generaldirektör Peter Fredriksson är gäst.

I januari 2024 lämnar Peter Fredriksson sin post, men under ytterligare en termin är han Skolverkets generaldirektör.

Peter Fredriksson har stor erfarenhet av och kunskap om en mängd olika aspekter av skolans värld. I nya avsnittet av Skolprat diskuterar han pandemins påverkan på svensk skola utifrån en diger utredning som Skolverket har gjort.

Samtalet kommer också in på hur vi kan bli bättre på att nå elever med olika typer av socioekonomisk bakgrund. Dessutom öppnar Peter Fredriksson upp om sin tro på alla skickliga lärare runt om i Sverige. Hör hur Skolverkets generaldirektör öser beröm över lärarkåren och ser positivt på utvecklingen för svensk skola.

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se