"Individen i centrum" är den ledstjärna som jag haft ända sedan jag började arbeta i Kunskapsskolan år 2001. Under åren har Kunskapsskolans arbetssätt med en personligt utformad utbildning utvecklats och förfinats men alla resurser har alltid utgått från eleverna - begreppet "individen i centrum" består och är i Kunskapsskolan inte bara ett begrepp, utan något som verkligen har ett innehåll.

Sedan juni 2010 är jag rektor för Kunskapsskolan Borås - en skola med visionen att ge nästa generation de bästa förutsättningarna att anta dagens utmaningar och forma morgondagens samhälle. På min skola för vi en levande pedagogisk dialog och vi drivs alla av utveckling. Utveckling för både elev och medarbetare. Vi drivs också av tanken att vi når längre tillsammans och elever tränas i att samarbeta och alla lärare samarbetar i olika arbetslag. Vi tror att alla kan och vill lyckas. Därför är vi måna om att ha en positiv atmosfär och höga förväntningar, i alla situationer och sammanhang.

Välkommen till Kunskapsskolan Borås – en skola där vi ser kraften i varje individ!