Praktisk information

Här hittar du som elev och förälder information som rör Kunskapsskolan Enköping.

För att underlätta för dig som elev och förälder har vi samlat all information som rör skolan på den här sidan. Hittar du inte den information som du söker får du gärna mejla oss så hjälper vi dig!

Sjukanmälan

Frånvaroanmäl ditt barn varje dag barnet är sjukt, årskurs 4-6 före kl. 8.00 och årskurs 7-9 före kl. 9.00.

Sjukanmälan görs av vårdnadshavare via BankID på Vardnadshavare.kunskapsskolan.se (utan www).

Föräldraråd

Vill du komma i konakt med föräldrarådet på Kunskapsskolan Enköping?
Här hittar du alla kontaktuppgifter. Pdf, 27.3 kB.

Inloggning på Kunskapsporten för vårdnadshavare

Nu kan du som vårdnadshavare logga in på vår digitala plattform Kunskapsporten och ta del av ditt barns loggbok. Där ser du bland annat veckans planering och de senaste bedömningarna. Du som ny vårdnadshavare hos oss kan också ta del av en introduktionsutbildning till Kunskapsskolans arbetssätt.

Gör så här:
1. Gå till Vardnadshavare.kunskapsskolan.se (utan www)
2. Följ instruktionerna på sidan för att logga in med BankID.

Vid frågor kontakta koordinator.

Kalendarium

Läsår 23/24

Vt 2024

Skolstart

Vecka 8

Sportlov

Studiedag

Vecka 14

Påsklov

Studiedag

Lovdag

Lovdag

Skolavslutning

Matsedel

Se vad som serveras på skolan framöver.

Plan mot diskriminering och kränkande behandling

Här kan du läsa om hur vi arbetar för att förhindra diskriminering och kränkande behandling på skolan.

Ledighetsansökan

Vid ansökan om ledighet görs en samlad bedömning av den enskilde elevens situation. Bedömningen ligger sedan till grund för om ledighet kan beviljas.

Ordningsregler

Här kan du läsa vilka gemensamma regler som gäller på skolan.