Jag heter Lidija Münchmeyer och är sedan juli 2015 rektor på Kunskapsskolan Helsingborg. Jag var med från starten när Kunskapsskolan i Helsingborg startade 2006. På Kunskapsskolan i Helsingborg arbetade jag både som engelskalärare och specialpedagog. Jag var även basgruppshandledare, arbetslagsledare, PH-coach och ansvarig för Bibass (barn i behov av särskilt stöd) verksamheten.  Innan jag började på Kunskapsskolan arbetade jag i den kommunala skolan i tolv år som engelskalärare och specialpedagog.

Mellan juli 2010 och juli 2015 har jag varit rektor på Kunskapsskolan i Landskrona.

Det som lockar mig inom Kunskapsskolan är att varje elev får en personligt utformad utbildning och kan utvecklas i sin egen takt. Jag tror att det är viktigt för varje enskild elev att känna att de kan lyckas. Det tillsammans med vårt arbetssätt och det personliga handledarsamtalet är för mig något unikt. Att få alla elever att känna sig trygga, lära sig att behärska saker de från början inte trodde var möjliga är en  spännande utmaning.

Mitt mål som rektor är att vi ska vara den bästa skolan med de bästa lärarna och mest nöjda eleverna, föräldrarna och medarbetarna.

Lidija Münchmeyer