Mitt namn är Linda Noaksson och jag arbetar sedan 1 april 2014 som rektor på Kunskapsskolan i Jönköping. Jag är utbildad gymnasielärare med inriktning samhällskunskap och historia och har arbetat som det i ett antal år inom Praktiska gymnasiet i Jönköping.

Under min tid inom Praktiska har jag även haft förmånen att starta en ny gymnasieskola i Härnösand där jag arbetade som rektor under en tid.

Efter min tid som rektor fick jag ansvaret för IT-pedagogiken inom Praktiska där jag bland annat var ansvarig för läroplattformens utveckling.

Anledningen till att jag sökte mig till Kunskapsskolan är främst den personligt utformade utbildningen, där elever har möjlighet att utvecklas i egen takt och där eleverna genom personlig handledning får det stöd de behöver för att nå de mål som de har satt upp.

Redan under mitt första besök på Kunskapsskolan slogs jag av vilken trevlig stämning det råder på skolan och den känslan jobbar jag och mina medarbetare för att alla som kommer till vår skola ska ha.

Varmt välkommen till Kunskapsskolan!
Linda Noaksson