Angelica Åhman

- Varför sökte du dig till kunskapsskolan?
Jag tyckte att konceptet verkade spännande, både för mig som pedagog och för eleverna. Att basgruppen kontinuerligt jobbar med nyhetsbearbetning fångade mitt intresse, liksom att schemat är väldigt flexibelt. Det gör att jag som musiklärare kan anpassa gruppstorleken beroende på vilket moment vi jobbar med.

- Vad är det bästa med att vara lärare?
Det skänker mig stor glädje att få dela med mig av mina kunskaper och att få se individer växa genom och inom mitt ämne. Jag brinner även för ämnesöverskridande undervisning och uppmuntrar mina elever att vara nyfikna på alla ämnen. Man vet aldrig var man hamnar i framtiden och vilka kunskaper och färdigheter man kan komma att behöva!

- Vad gör du på fritiden?
Mitt ämne är både mitt yrke och min stora kärlek, vilket innebär att jag musicerar i olika konstellationer även på fritiden. Jag njuter även av god mat och har ett gediget filmintresse. När jag känner ett behov av att röra på mig dansar jag gärna. Just nu dansar jag i huvudsak salsa och balett.