Ansök till oss

Kunskapsskolans Resursskola Hägersten vänder sig till barn och ungdomar i årskurs 7-9 med omfattande behov av särskilt stöd. Det är du som förälder som ansöker om plats hos oss i samförstånd med ditt barns hemskola.

Vi har plats för cirka 30 elever. Som vårdnadshavare är du välkommen att ansöka om att ställa ditt barn i kö hos oss tidigast läsåret innan skolstart. Här nedan berättar vi hur du går tillväga.

Så ställer du ditt barn i kö

1. Fyll i ansökningsblanketten och komplettera med relevanta bilagor. Ansökan görs på en särskild blankett som du hittar i länken nedan. När du fyllt i alla uppgifter skickar du ansökan till oss per post.

2. När din ansökan kommit in till oss placeras ditt barn i vårt kösystem och en bekräftelse på mottagen ansökan skickas till din e-postadress. Under hösten bjuds sedan alla i kön in till ett informationsmöte.

3. Inför en eventuell skolplacering på Kunskapsskolans Resursskola bjuds du som vårdnadshavare in till ett möte där vi intervjuar dig om ditt barns aktuella hem- och skolsituation.

4. Intervjun och ansökningshandlingarna sammanställs och lämnas till utbildningsförvaltningen och skolans personal. Detta för att ge personalen en god grund att stå på när de upprättar åtgärdsprogram och planerar för ditt barns skolgång. Skolstart sker i huvudsak vid höstterminens start.

Rektor Lisa Norming om Kunskapsskolans Resursskola Hägersten:

Om vår pedagogik:

Vid eventuella frågor kontakta skolans rektor på:

lisa.norming@kunskapsskolan.se

Ansökningsblankett

Här laddar du ner ansökningsblanketten:

Ansökan skickas till adressen nedan:
Kunskapsskolans Resursskola
Riksdalervägen 5