Mitt namn är Per Algback och jag är rektor på skolan sedan maj 2022. Jag kommer närmast från en rektorstjänst på Kunskapsskolan Landskrona där jag arbetade i sex år och dessförinnan var jag rektor på Kunskapsskolan Lund i sju år.

Men jag har faktiskt även arbetat här på Kunskapsskolan Trelleborg tidigare, som biträdande rektor under ett år. Det känns väldigt bra att vara tillbaka på skolan, nu i en ny roll.

Hos oss möts eleverna av en trygg skola med ordning och reda, samtidigt som det finns en härlig värme och relation mellan elever och vuxna. Det är bitar som jag tycker är centrala i en lärande miljö. Som elev måste du trivas för att kunna prestera, men samtidigt måste du mötas av höga förväntningar från vuxenvärlden.

Jag trivs väldigt bra med Kunskapsskolans arbetssätt som ger varje elev möjlighet att kunna utvecklas i sin egen takt. Att vi även har en välutvecklad idé kring personlig handledning och stöd för varje elev bidrar till hög trivsel och goda studieresultat.

Varmt välkommen till vår fina skola! Kom gärna in på en fika i vårt café eller ring för ett personligt möte.

Med vänlig hälsning

Per Algback