Rektorn har ordet december - Kunskapsskolan Borlänge

Rektor Erica Sterkenburg berättar om händelser på skolan.

December 2023

Hej!

En hel termin har nu gått och det är redan dags för jullov!

Denna termin har vi infört ett nytt schemaprogram som haft några barnsjukdomar i början men som nu är åtgärdade. Eleverna på högstadiet har nu tack vare det nya schemasystemet möjlighet att boka in sig på olika workshop-pass då de har workshop i sitt schema. Detta är en utveckling som sker för att eleverna i större utsträckning ska kunna påverka hur deras skolvecka ser ut och på så sätt blir utbildningen ännu mer personligt utformad.

Traditionsenligt har våra elever i årskurs fem varit och lussat för ett äldreboende i Borlänge, vilket var mycket uppskattat. En annan tradition är att vi denna vecka har “Ugly christmas clothes week” där vi hoppas att så många elever och lärare som möjligt rotar fram sina fulaste jultröjor ur garderoberna. Eleverna i skol-if kommer också anordna en konbollsturnering denna sista vecka där de elever som vill kan delta.

Som ni fått information om från era barns handledare har Dalatrafik ändrat sina busstider där de tagit bort ett stort antal bussturer förbi vår skola mellan klockan 09:00 och 12:00. Övriga tider går bussarna som tidigare. Detta är anledningen till att vi kommer ha ett digitalt upprop måndag den 8 januari. Hur detta praktiskt kommer att genomföras får ni information om av ert barns handledare. Därefter följer två dagar av utvecklingssamtal och undervisningen återgår till vanlig undervisning torsdag den 11 januari.

Vi på Kunskapsskolan i Borlänge vill nu passa på att önska er en skön ledighet och en God Jul!

Hälsningar,
Erica