Rektorn har ordet augusti - Kunskapsskolan Motala

Rektor Anna Cervin berättar om händelser på skolan.

Augusti 2023

Hej!

Varmt välkomna till Kunskapsskolan Motalas första läsår! Det är fantastiskt roligt att äntligen ha elever på plats i skolan. Det kan säkert kännas nervöst både för barn och föräldrar nu i uppstarten, det har vi full förståelse för. Men ni kan vara helt säkra på att vi arbetar stenhårt för att alla ska känna sig trygga och för att vi ska kunna erbjuda en personligt utformad utbildning till alla våra elever. Just trygghet är något som vi lägger särskilt stor vikt vid under skolstarten.

Utvecklingssamtal
Terminen inleds med utvecklingssamtal i början av september där du som vårdnadshavare får en möjlighet att träffa handledare tillsammans med ditt barn och gå igenom målen som ditt barn ska arbeta mot. Vi önskar att ni kontinuerligt följer ert barns lärandeutveckling via EDS som ni kommer att få mer information om. Vi vet att samarbetet mellan våra skickliga lärare och er engagerade vårdnadshavare är en lyckad kombination för att eleverna ska lyckas med sina mål och nå så långt som möjligt.

Ordningsregler
Kunskapsskolan Motala är en mobilfri skola, vilket jag även informerat om under tidigare informationsmöten. Eleverna lämnar in sina mobiler vid basgruppssamlingen på morgonen och återfår dem efter skolans slut. Mobilerna kommer att förvaras i en mobillåda på en säker plats under dagen. Mobilförbudet inkluderar även smartklockor. Om ni vid akuta ärenden behöver komma i kontakt med ert barn under skoldagen kontaktar ni vår koordinator Matilda Davidsson.

Allergi
Vi har elever som är allergiska mot nötter, parfym och ägg i alla former och vi har därför förbud för detta på skolan. Jag ber er vänligt men bestämt att hjälpa era barn att följa det.

Information/läsårstider/kalendarium
I dessa rektorsbrev, som kommer skickas ut regelbundet, får du information från mig som rektor om vad som händer på skolan rent allmänt. Arbetslagen skickar varje vecka ut information om vad som händer för årskursen specifikt.

Vårt kalendarium med läsårstider ser ni nedan och det finns även på Kunskapsskolan Motalas hemsida. Jag uppmanar er att gå in där och läsa med jämna mellanrum då vi uppdaterar kalendariet löpande. Där kommer du också hitta ledighetsansökan, kontaktuppgifter till elevhälsan med mer.

Om du har frågor eller funderingar är du självklart välkommen att kontakta någon av oss medarbetare på skolan, i första hand vänder du dig till ditt barns personliga handledare via mejl. Vi gör allt för att ni ska få så snabba svar som möjligt när ni kontaktar oss, lärarna besvarar mejl utanför elevtid och kontaktar ni oss på helger eller kvällar återkommer vi nästkommande vardag.

HT 2023

v.51

Torsdag 21/12

Julavslutning

Jag ser fram emot att träffa er igen!

Med vänlig hälsning
Anna Cervin, rektor Kunskapsskolan Motala