Gunilla Persson heter jag och är rektor här på Kunskapsskolan Spånga. Jag har tidigare arbetat som rektor på Kunskapsskolan Tyresö i fyra år och innan dess som biträdande rektor på Kunskapsskolan Fruängen. Jag har även arbetat som handledare och lärare vid Kunskapsskolan Nacka.

På Kunskapsskolan ser vi alla elever som individer. Vi ser till, och utgår från varje elevs egna förutsättningar, behov och mål. Vi ger våra elever en individuellt anpassad utbildning.

För mig är det bästa med Kunskapsskolan det personliga handledarsamtalet som alla elever har varje vecka. Vid det samtalet planerar elev och handledare tillsammans det fortsatta arbetet, utvärderar och pratar om elevens sociala utveckling. Tillsammans hjälps elev och handledare åt att tänja på gränserna för att nå nya kunskapsnivåer. Den nära kontakten med handledaren ger också en trygghet som är en förutsättning för att lyckas.

Hos oss på Kunskapsskolan får eleverna inte bara med sig ämneskunskaperna utan lär sig också nödvändiga kompetenser som att jobba mot ett mål, att planera, prioritera och organisera. Förutom det lär sig eleverna att tala för sin sak, får en god självkännedom och lär sig att lita på sin egen förmåga. Det tycker jag är fantastiska kunskaper för livet!

Kunskapsskolan här i Spånga är en personlig skola, med ett varmt och öppet klimat och engagerade och kunniga lärare, dit föräldrarna också alltid är välkomna.

Varmt välkomna till Kunskapsskolan Spånga!

Gunilla Persson