Rektorn har ordet mars - Kunskapsskolan Varberg

Rektor Niklas Dahlström berättar om händelser på skolan.

Mars 2024

Hej!

Nu är det snart dags för årets stora elev- och föräldraenkät. I föräldraenkäten har du som vårdnadshavare möjlighet att berätta för oss vad du tycker om skolan, vad som fungerar bra och vad som fungerar mindre bra. Resultaten från enkäterna har stor betydelse för oss i vårt arbete med att skapa en ännu bättre skola för alla våra elever.

Föräldraenkäten startar måndagen den 4 mars och sista svarsdagen är den 17 mars. För eleverna startar enkäten torsdag 7 mars och de får möjlighet att svara på enkäten under skoltid. Enkäterna är anonyma och svaren sammanställs med hjälp av ett enkätverktyg. Inga redovisningar sker som innebär att det går att identifiera enskilda personer.

När enkäten startar kommer du att få ett mejl med en personlig länk till enkäten. Automatiska påminnelser skickas ut under enkätens gång så länge enkätverktyget inte har registrerat att du slutfört enkäten.

Jag vill uppmärksamma dig på att föräldraenkäten skickas till elevernas vårdnadshavare och till de mejladresser som lämnats till skolan, om eleven har mer än en vårdnadshavare är vi tacksamma om båda svarar på enkäten. Om du har mer än ett barn på Kunskapsskolan kommer du att få en enkät för varje barn, eftersom vi arbetar på handledarnivå med resultaten ber vi dig att besvara alla dina barns enkäter.

WeClub och föräldraråd
WeClub aktiviteterna fortsätter med full styrka även denna termin. I måndags var det Kahoot med priser och de närmast följande träffarna har följande innehåll: 11 mars är det innebandy, 25 bakas det, 8 april är det “WeClub Challange” och 22 april spelas det fotboll. Föräldrar och elever träffas varannan måndag klockan 15.00 - 16.00. Det är möten över både årskurser och generationer i WeClubs aktiviteter. Du som förälder är mycket välkommen att delta. Det räcker med att vara med en gång. Varje möte är viktigt och bidrar till att bygga ett “vi”!

Du är också välkommen att delta i föräldrarådet. Där träffas föräldrar med intresse för skolan i lite mer övergripande frågor och frågor som handlar om hur vi tillsammans kan utveckla skolan framöver. Det är ingen tillfällighet att det var i föräldrarådet som de första tankarna kring WeClub dök upp. Nästa föräldrarådsmöte äger rum 25 mars klockan 18.00 - 19.30. Har du frågor, når du föräldrarådets ordförande, Therese Johansson, på mailadressen foraldraradetks@gmail.com.

Tillsammans når vi längre!
Niklas Dahlström
Rektor Kunskapsskolan Varberg