Välkommen till Skolprat!

Ungefär en gång i månaden publicerar vi ett nytt avsnitt där vi diskuterar teori och praktik inom skolans värld. Leder podden gör Karin Rådberg, biträdande rektor på en av Kunskapsskolans grundskolor och Niklas Åkerblom som arbetar som rektor på en av Kunskapsskolans grundskolor.

I podden tar vi upp hur teori och praktik påverkar varandra och använder forskning, nyfikenhet och praktikexempel för att undersöka kärnuppdraget inom utbildning; undervisning och lärande.

Vi vänder oss till alla som är intresserade av skolfrågor. Vi tror på att lära av varandra och andra. Här bjuder vi in till samtal om pedagogik och utveckling inom skola. Vi har inte svar på allt och tror att om man kan diskutera så kommer vi alla närmare en god utbildning.

Tveka inte att höra av er till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Niklas Åkerblom och Karin Rådberg