Det här är Kunskapsskolan

Kunskapsskolan i Sverige driver grundskolor och gymnasieskolor under namnen Kunskapsskolan och Kunskapsgymnasiet. Utbildningarnas viktigaste kännetecken är den pedagogiska modellen med en personligt utformad utbildning som utgår ifrån varje elev. Hos oss får du utvecklas i din egen takt utifrån dina egna förutsättning och mål.

Kunskapsskolans idé

Den pedagogiska modellen med personlig handledning och ett individuellt anpassat schema ger eleverna bästa möjliga förutsättningar att utveckla ämneskunskaper och förmågor för framtiden. Kunskapsskolan ägs av grundaren Peje Emilsson med familj. De första skolorna öppnades år 2000.

Internationellt arbete

Internationellt finns det ett stort intresse för Kunskapsskolans pedagogiska modell. Kunskapsskolan i Sverige ingår därför i ett nätverk av skolor runt om i världen som följer hela eller delar av vårt arbetssätt, the KED Program.