“Här har jag lärt mig att planera och prioritera”

Erik går i årskurs 9 på Kunskapsskolan Nyköping och delar sin tid mellan ishockeyrinken och skolan. Här berättar han om sin upplevelse av Kunskapsskolan.

Varje år har Kunskapsskolan Nyköping ett glasskalas för alla som är nyfikna på skolan. Det var efter ett sådant kalas som Erik bestämde sig för att det var på Kunskapsskolan han skulle gå.
– Det var Kunskapsskolans arbetssätt som jag gillade och hur man får hjälp att lära sig att planera och prioritera. Jag tycker att pedagogiken gynnar hur vi elever kan utvecklas. Vi har möjlighet att göra det i vår egen takt och jag tycker att jag därför lär mig mer i olika ämnen.

På fritiden spelar Erik mycket ishockey och är lagkapten i sitt lag.
– Ibland är det svårt att få ihop både fritid och skola men jag tycker ändå att jag lyckas för det mesta. Det gäller bara att planera i god tid och det har jag lärt mig här på Kunskapsskolan. Loggboken är jätteviktig för min planering, allt finns i den.

– Att vara handlingskraftig och arbeta digitalt är de förmågor jag utvecklat mest sedan jag började här på Kunskapsskolan. Jag har lärt mig att ta ansvar och ordna upp saker. Att agera och visa handlingskraft har jag självklart stor nytta av även som lagkapten i ishockeyn. Vi jobbar för varandra och för lagets bästa. Om jag gör mitt bästa ser mina lagkamrater det och blir peppade. Vi peppar varandra