Mia Johansson och Rickard Serrander är lärare på Kunskapsskolan i Jönköping.

Lärarna: "Vi får en bra relation till alla elever"

Se filmen med Mia Johansson och Rickard Serrander, båda lärare på Kunskapsskolan Jönköping. Här berättar de om skolan samt hur de personliga handledningssamtalen funkar.

Mia Johansson och Rickard Serrander arbetar båda som lärare på Kunskapsskolan Jönköping, Mia på mellanstadiet och Rickard på högstadiet. De trivs med Kunskapsskolans arbetssätt där de skapar goda relationer till eleverna.

– Det som utmärker Kunskapsskolan är att vi ser våra elever som allas elever, det är inte "mina" eller "dina" elever, berättar Mia Johansson.

Rickard Serrander håller med.

– Just relationsbyggandet, att känna att man har en kontakt med eleverna, är helt fantastiskt, säger han.

Se filmen där Mia och Rickard berättar om Kunskapsskolan:

Eleven Isak berättar:

Se även filmen där eleven Isak i årskurs 8 berättar om hur han trivs på Kunskapsskolan Jönköping: