Erik och Julia går i femman på Kunskapsskolan Tumba.

"Det bästa med att gå här är att man lär sig planera"

Erik och Julia går i årskurs 5 på Kunskapsskolan Tumba. I den här filmen berättar de om hur det är att vara elev på Kunskapsskolan, och hur det är att ha en personlig handledare.

Eleverna Julia och Erik går båda i femman på Kunskapsskolan i Tumba.

De trivs med arbetssättet och att man får arbeta i sin egen takt.

– Om man blir klar med veckans uppgifter kan man bara arbeta vidare, berättar Erik.

På Kunskapsskolan har alla elever en personlig handledare som de träffar individellt varje vecka.

– Handledaren hjälper dig att planera dina uppgifter. Man kan också prata om andra saker som har hänt hemma eller i skolan. Jag känner att jag kan prata med min handledare om nästan allting, säger Julia.

Se filmen här:

Se även filmen med läraren Sac Cartwright, som berättar mer om Kunskapsskolan och den personliga handledningen.