Eleven Gustav går i sjuan på Kunskapsskolan Örebro.

"Min personliga handledare lyssnar alltid på mig, det är en trygghet"

Gustav går i årskurs 7 på Kunskapsskolan Örebro. Här berättar han om hur han har utvecklats sedan han började på skolan, vad han drömmer om i framtiden och hur det är att ha en personlig handledare.

Gustav går i sjuan och började på Kunskapsskolan Örebro i höstas.

Han trivs med arbetssättet på skolan och gillar framför allt att man får arbeta i sin egen takt.

– Det bästa med att gå här är att man kan fortsätta jobba där man är hela tiden, det finns alltid något att göra.

På Kunskapsskolan har alla elever en personlig handledare som de träffar individellt under ett personligt handledningssamtal varje vecka.

– Under samtalen får du hjälp att komma vidare med skolarbetet. Jag kan prata med min handledare om vad som helst, det är en trygghet att ha någon som du vet lyssnar på dig, säger Gustav.

Se filmen här: