Linda Idermark, lärare på Kunskapsskolan Nyköping.

Linda blev Årets Bindekrans-pristagare

Grattis Linda Idermark på Kunskapsskolan Nyköping, som blev Årets Bindekrans-pristagare!
– Jag blev väldigt glad och det kändes stort. Det värmde i hjärtat när alla fina ord om mig lästes upp i motiveringen, säger Linda Idermark.

Årets Bindekrans är Kunskapsskolans eget lärarpris som går till en lärare på grundskolan och en på gymnasiet, som har utmärkt sig särskilt i sin lärargärning.

I år fick Linda Idermark, lärare på Kunskapsskolan Nyköping, ta emot priset.

Varför tror du att du vann?
– Precis som det står i motiveringen så brinner jag för Kunskapsskolans pedagogiska modell. Att få möjlighet att bygga relationer med eleverna, som vi gör på Kunskapsskolan, tror jag gynnar elevernas lärande och mående. Jag lägger mycket tid på relationsbygge och har alltid eleven i centrum.

Så här löd Lindas motivering:

”Genom ditt engagemang, din orubbliga tillit till Kunskapsskolans pedagogiska modell och med ett aldrig sinande tålamod skapar du ett klimat där lärande, arbetsglädje och trygghet står i fokus. Du är en uppskattad och omtyckt medarbetare, lärare och personlig handledare som alltid sätter eleven i centrum.

Efter 20 år på Kunskapsskolan har du fortfarande kvar drivet att ständigt vilja utvecklas vilket gör dig till en kulturbärare och förebild för hela kollegiet.

Med vänlig, varm och tydlig hand leder du ditt arbetslag framåt och genom förhållningssättet och inställningen att det alltid finns tid, inspirerar du oss alla till att vi tillsammans kan nå hur långt som helst.”

På gymnasiet fick Sabrina Paulus från Kunskapsgymnasiet Göteborg ta emot Årets Bindekrans-pris.

Båda pristagarna får förutom äran 50 000 kronor i kompetensutveckling.

Stort grattis till er båda!