Irma Mehmedovic från Kunskapsskolan har utsetts till Årets lärare i Trelleborgs kommun.

Irma från Kunskapsskolan är Trelleborgs bästa lärare!

Irma Mehmedovic från Kunskapsskolan har blivit utsedd till Årets lärare i Trelleborg av Lärargalan.
– Det betyder otroligt mycket för mig. Det är en bekräftelse på att mitt arbete gör skillnad och uppskattas av eleverna, säger Irma Mehmedovic.

Varje höst utses Årets lärare inom olika kategorier på Lärargalan. Hela landets elever får chans att hylla sina favoritlärare genom att skicka in motiveringar. Engagemanget är stort – i år har tiotusentals elever nominerat sammanlagt 2681 lärare. För att utse vinnarna i varje kommun går en jury igenom elevernas nomineringar och kvalitetssäkrar de nominerade lärarna.

I Trelleborgs kommun är det Irma Mehmedovic, lärare i engelska på Kunskapsskolan Trelleborg, som blivit utsedd till Årets lärare.

“Strävar efter att varje elev ska känna sig sedd”

– Att få det här priset betyder otroligt mycket för mig. Det är en bekräftelse på att mitt arbete och min hängivenhet till undervisning verkligen gör skillnad och uppskattas av eleverna, säger Irma Mehmedovic.

Varför tror du att dina elever har nominerat dig?
– Jag strävar efter att skapa en stöttande atmosfär där varje elev känner sig sedd. Jag är alltid öppen för feedback och vill utvecklas, och hoppas att min passion för att lära och växa gör att mina elever ser mig som en förebild i skolan. Jag försöker också bygga meningsfulla relationer med eleverna för att förstå deras individuella behov, intressen och utmaningar. Det hjälper mig att anpassa undervisningen efter varje elevs specifika inlärningsstil och mål.

I och med vinsten av Årets lärare i Trelleborgs kommun är Irma Mehmedovic med och tävlar om titlarna Årets lärare i Skåne län samt Årets mellanstadielärare. Prisutdelningen äger rum på Lärargalan på Cirkus i Stockholm den 16 oktober.

Här är en av elevernas motiveringar till Irma Mehmedovic:

“Jag vill nominera min lärare Irma. Hon är en underbar lärare som alltid kan skämta och vara allvarlig när vi ska jobba. Det bästa med henne är att hon alltid ser oss elever och att vi alltid har skoj med henne. Hon utstrålar positivitet och det behövs alltid. Hon är helt enkelt bäst i test.”