Per Edlund från Kunskapsskolan har utsetts till Årets lärare i Täbys kommun.

Per från Kunskapsskolan är Täbys bästa lärare!

Per Edlund från Kunskapsskolan har blivit utsedd till Årets lärare i Täby av Lärargalan.
– Det är alltid roligt att bli uppmärksammad, och jag blir extra glad och tacksam nu när det är eleverna som har tyckt till, säger Per Edlund.

Varje höst utses Årets lärare inom olika kategorier på Lärargalan. Hela landets elever får chans att hylla sina favoritlärare genom att skicka in motiveringar. Engagemanget är stort – i år har tiotusentals elever nominerat sammanlagt 2681 lärare. För att utse vinnarna i varje kommun går en jury igenom elevernas nomineringar och kvalitetssäkrar de nominerade lärarna.

I Täbys kommun är det Per Edlund, lärare i matematik på Kunskapsskolan Täby, som blivit utsedd till Årets lärare.

“Försöker lyssna in eleverna och göra dem delaktiga”

– Det är alltid roligt att bli uppmärksammad, och jag blir extra glad och tacksam nu när det är eleverna som har tyckt till. Jag tror att eleverna är nöjda med hur vi arbetar på skolan – att vi försöker lyssna in dem och göra dem delaktiga så mycket som möjligt, säger Per Edlund.

I och med vinsten av Årets lärare i Täbys kommun är Per Edlund med och tävlar om titlarna Årets lärare i Stockholms län samt Årets högstadielärare. Prisutdelningen äger rum på Lärargalan på Cirkus i Stockholm den 16 oktober.

Här är en av elevernas motiveringar till Per Edlund:

“Per är nog den bästa matteläraren och mentorn som jag har haft. Jag personligen jobbar inte med matematik på samma nivå som många av de andra. Men Per har hjälpt mig att få arbeta på min nivå, och känna att jag inte behöver vara hjälplärare, bara för att jag ligger längre fram. Dessutom har jag honom som mentor, och han hjälper mig alltid att prioritera vilka uppgifter jag behöver göra för att hinna färdigt i tid. Han får mig alltid att känna att skolarbetet är intressant, givande och roligt.”