Malin Stegnell från Kunskapsskolan har utsetts till Årets lärare i Nyköpings kommun.

Malin från Kunskapsskolan är Nyköpings bästa lärare!

Malin Stegnell från Kunskapsskolan har blivit utsedd till Årets lärare i Nyköping av Lärargalan.
– Det är jätteroligt, såklart! Jag har världens finaste elever så vi har blivit bäst tillsammans. Vi har upplevt massor ihop, både berg och dalar, berättar Malin Stegnell.

Varje höst utses Årets lärare inom olika kategorier på Lärargalan. Hela landets elever får chans att hylla sina favoritlärare genom att skicka in motiveringar. Engagemanget är stort – i år har tiotusentals elever nominerat sammanlagt 2681 lärare. För att utse vinnarna i varje kommun går en jury igenom elevernas nomineringar och kvalitetssäkrar de nominerade lärarna.

I Nyköpings kommun är det Malin Stegnell, lärare i matematik på Kunskapsskolan, som blivit utsedd till Årets lärare.

“Vi har blivit bäst tillsammans”

Hon tror att goda och trygga relationer är det viktigaste för att eleverna ska trivas och lyckas i skolan.

– När jag sa hejdå till mina elever som slutade nian i våras var det tydligt vilka starka band av värme, tillit och ömsesidig respekt som skapas när alla kämpar tillsammans. Vi har haft fantastiska år!

I och med vinsten av Årets lärare i Nyköpings kommun är Malin Stegnell med och tävlar om titlarna Årets lärare i Södermanlands län samt Årets högstadielärare. Prisutdelningen äger rum på Lärargalan på Cirkus i Stockholm den 16 oktober.

Här är en av elevernas motiveringar till Malin Stegnell:

“Malin är en av de bästa lärarna jag någonsin har haft. Hon finns där för oss elever och hjälper oss, inte bara när vi behöver hjälp utan också när saker är allmänt svårt. Hon anpassar sin undervisning efter alla elever och hon bryr sig mycket om att vi ska trivas och gilla skolan. Hon prioriterar alltid vårt välmående över något annat. Och hon har hjälpt mig inse att jag inte ska skämmas över att jag inte kan saker. Och att jag är bra. Malin borde definitivt vinna det här priset!”