Hannah Nordgren från Kunskapsskolan Tumba har utsetts till Årets lärare i Botkyrka kommun.

Hannah från Kunskapsskolan är Botkyrkas bästa lärare!

Hannah Nordgren från Kunskapsskolan Tumba har blivit utsedd till Årets lärare i Botkyrka av Lärargalan.
– Det känns helt otroligt! Det var oväntat och jag är jätteglad för utmärkelsen, säger Hannah Nordgren.

Varje höst utses Årets lärare inom olika kategorier på Lärargalan. Hela landets elever får chans att hylla sina favoritlärare genom att skicka in motiveringar. Engagemanget är stort – i år har tiotusentals elever nominerat sammanlagt 2681 lärare. För att utse vinnarna i varje kommun går en jury igenom elevernas nomineringar och kvalitetssäkrar de nominerade lärarna.

I Botkyrka kommun är det Hannah Nordgren, lärare i matematik på Kunskapsskolan Tumba, som blivit utsedd till Årets lärare.

"Jag och eleverna har ett bra samspel"

Varför tror du att dina elever har nominerat dig?
– Jag tror att de har uppskattat mitt sätt att undervisa och att varje lektion har varit planerad utifrån deras behov. Mina elever har varit nyfikna och velat lära sig mer hela tiden – de har fått upp intresset för matematik och ställer nyfikna frågor. Vi har haft ett bra samspel och jag tror att de nominerat mig för att säga att de också tyckt det, och att vi gjort det här tillsammans. Jag är jättestolt över mina elever, de lär mig så mycket varje dag!

I och med vinsten av Årets lärare i Botkyrka kommun är Hannah Nordgren med och tävlar om titlarna Årets lärare i Stockholms län samt Årets lärare. Prisutdelningen äger rum på Lärargalan på Cirkus i Stockholm den 16 oktober.

Här är en av elevernas motiveringar till Hannah Nordgren:

“Hon är en jättebra lärare som har totalt ändrat alla i våran årskurs syn på matematik och sättet vi lär oss. Hon är min all-time favoritlärare och förtjänar detta pris. Hon motiverar jättebra och lämnar dig inte innan du förstår. Hon är jättetrevlig och välkomnar alla.”